Twoje konto
|
Porady
Dlaczego robić przeglądy klimatyzacji?Przed pierwszym uruchomieniem klimatyzacji po zimie zalecamy udać się do profesjonalnego serwisu celem dokonania przeglądu. Podczas zimy nasz samochód został poddany ciężkiej próbie działania soli drogowej i innych środków chemicznych.
Elementy klimatyzacji są w większości pojazdów zrobione z aluminium, które pod wpływem wilgoci i soli ulega utlenianiu zwłaszcza w miejscach połączeń lub mocowań przewodów opaskami do nadwozia. Tam właśnie na skutek nieszczelności ulatnia się czynnik. Często jest tak, że minimalna jego ilość znajduje się jeszcze w układzie i czujnik braku czynnika nie sygnalizuje jego ubytku.
Gdy słońce lekko przygrzeje nieświadomi włączamy klimatyzację. Czynnika jest zbyt mało by stworzył homogeniczną mieszankę olejowo-gazową i właściwie przesmarował sprężarkę. Na skutek braku właściwego smarowania może ona ulec uszkodzeniu. Na zdjęciach: uszkodzona sprężarka z samochodu Honda CRV. Na skutek małej ilości gazu sprężarka nie była dobrze smarowana. Tej sprężarki nie da się już naprawić.
Dlatego na wiosnę ważne jest uzupełnienie czynnika chłodniczego. Po sezonie zimowym ważna jest wymiana filtra pyłkowego i dezynfekcja. Po zimie na skutek wyższych temperatur następuje szybki rozwój bakterii i pleśni. Z wylotów powietrza zaczyna wydobywać się nieprzyjemny zapach. Usuwamy go poprzez dezynfekcje chemiczną, bo tylko taka jest skuteczna. Ozonowanie nic nie pomaga, a różnego rodzaju pianki dozowane niewłaściwie mogą spowodować uszkodzenie elementów nagrzewnicy.
Jeżeli przy przeglądzie klimatyzacji serwisant odzyska mniej niż 20% gazu to powinna zostać przeprowadzona kontrola szczelności. Przeprowadza się ją wprowadzając medium pod wysokim ciśnieniem. Przy tak małej ilości gazu prawie w każdym przypadku układ jest nieszczelny, a uzupełnienie czynnika bez uszczelnienia układu to tylko zabieg chwilowy. Gaz i tak ucieknie, a klient musi drugi raz płacić za dopełnienie.
Zainteresowała Cię nasza oferta? Poleć stronę znajomemu |